Strategija medijskih kampanja i ATL elementi
Svaka medijska kampanja sadrži tri osnovna elementa: istraživanje, kreativni deo i medija plan.
Pre istraživanja medijskih alternativa, neophodno je definisati kriterijume koji su bitni za iznošenje konačnog plana odnosno glavnog cilja medijske kampanje. Istraživanje je sistem aktivnosti koje se sprovode uglavnom na terenu kako bi se za predmet kampanje, utvrdile karakteristike ciljnog tržišta. Na osnovu istraživanja kreira se plan za sprovođenje kampanje.
Nakon istraživanja pristupa se kreiranju poruke koja ne mora da bude isključivo tekstualna. Vizuelna poruka, čak može biti efektnija. Za kreativna rešenja u odgovarajućem formatu (TVC, radio, print) se izrađuje medija plan.
Medijska kampanja definisana je medija planom koji sadrži činjenice o proizvodu, tržištu koje se napada (ciljne grupe, trenutna pozicija i mogućnosti) kao i o medijima koje prate ciljne grupe. Posebno se obraća pažnja na odabir medija, period oglašavanja i troškove medijske kampanje – budžet kojim će biti kupljeno odgovarajuće medijsko vreme ili prostor. Svaki media plan definiše tačno određeni datum svog početka i završetka. Poslednji korak u medija planu je prosleđivanje oglasa i dispozicije emitovanja izabranim medijima, a posle kampanje i njeno vrednovanje, tj. post – evaluacija.
Elementi ATL medijske kampanje:
TV
TV spot
Sponzorstvo specijalizovanih i informativnih emisija (najava sponzora u emisiji, logo proizvoda ili firme, product placement)
Pojavljivanje PR-a u emisijama različitog sadržaja
RADIO
Radio spot
Sponzorstvo tipskih radio emisija
Pojavljivanje PR-a u radijskim emisijama
ŠTAMPA
Klasičan baner u dnevnoj štampi
Baner sa kratkim tekstom i sloganom
PR tekst sa slikom proizvoda
Samo PR tekst
INTERNET
Web site
Baner na internet sajtovima
Video snimci ili fotografije gde potrošači daju zvezdice za proizvode (npr. youtube)
Podcasts – audio i video prezentacije koji se šalju na e-mailove potrošača
Socijalne mreže – putem chat-a se plasiraju informacije o proizvodu
OUTDOOR oglašavanje - brending spoljnih propagandnih sredstava
Bilbordi
Backlights
City lights
Brendiranje autobusa
Brendiranje sopstvenih vozila
Postavljanje banera na stadionima
Reklame na hipermarketima i supermarketima
INDOOR oglašavanje – unutrašnji branding
Reklamni panoi u prodajnim i ugostiteljskim objektima
Unutrašnje brendiranje autobusa
Brendiranje sportskih objekata